El camino de los reyes

[The Way of Kings (The Stormlight Archive, 1)]
Year: 
2010
Type: 
Public: 
Publisher: 
Nova
Year of publication: 
2015
Pages: 
1200
Moral assessment: 
Type: Literature
Nothing inappropriate.
Some morally inappropriate content.
Contains significant sections contrary to faith or morals.
Contains some lurid passages, or presents a general ideological framework that could confuse those without much Christian formation.
Contains several lurid passages, or presents an ideological framework that is contrary or foreign to Christian values.
Explicitly contradicts Catholic faith or morals, or is directed against the Church and its institutions.
Literary quality: 
Recommendable: 
Transmits values: 
Sexual content: 
Violent content: 
Vulgar or obscene language: 
Ideas that contradict Church teaching: 
The rating of the different categories comes from the opinion of Delibris' collaborators

La historia trata de un mundo donde hay una guerra entre las entidades malignas conocidas como los Voidbringers y los Radiantes (Caballeros del "Todopoderoso"). Los Voidbringers derrotan a los Radiantes... Sin embargo, la victoria lleva a un giro cuando los Radiantes se vuelven contra la humanidad, ignorando su causa y desapareciendo; dejando sus armas que causan la guerra pues los ejércitos pelean por su posesión.

El libro sigue la historia de un joven lancero forzado a pelear en el ejército de un Shardbearer. Así, es llevado a la guerra contra un enemigo que no entiende y contra el que realmente no quiere luchar. Se ocupará de averiguar la verdad de lo que ocurrió en el pasado de la humanidad: ¿por qué los Radiantes se volvieron contra la humanidad, y qué pasó con la magia que solían usar?

A.N. (2011)